صفحه نمایش گوشی

وبلاگی برای درج اطلاعات تخصصی در زمینه تعمیر انواع مانیتور

صفحه نمایش گوشی

۹ بازديد

قسمت های مختلف صفحه نمایش گوشی سامسونگ

قبل از آشنایی با نحوه تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ بد نیست بدانید صفحه نمایش موبایل از چه قطعات و قطعاتی ساخته شده است. در واقع باید بدانیم که قطعات ال سی دی چیست و هر کدام چگونه آسیب می بینند و چگونه آنها را تعمیر کنیم. به این ترتیب تشخیص اینکه ال سی دی گوشی سامسونگ نیاز به تعمیر دارد یا اینکه این قطعه باید تعویض شود آسانتر می شود.

صفحه نمایش گوشی
شیشه ال سی دی سامسونگ
لایه اصلی نمایشگر موبایل شیشه است. شیشه یک لایه شیشه ای ضد خش است که برای محافظت از صفحه نمایش روی آن چسبانده می شود. توجه داشته باشید که گلس ال سی دی موبایل با گلسی که جداگانه می خرید و روی صفحه نصب می کنید متفاوت است. اگر گوشی شما ضربه خورد، صفحه نمایش شکسته و تاچ کار می کند، یعنی شیشه شکسته و خود ال سی دی سالم است. در این شرایط با تعویض گلس موبایل سامسونگ مشکل حل شده و نیازی به تعویض ال سی دی نیست.
دیجیتایزر یا گوشی لمسی
یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند دقیقاً زیر شیشه تعبیه شده است و به لمس یا دیجیتایزر معروف است. لمس یک لایه شفاف حساس به لمس و فشار است که ضمن شناسایی محل دقیق لمس، اطلاعات را به پردازنده منتقل می کند. پس از آن، پردازنده دستور تابع را برای اجرای فرمان کاربر صادر می کند. همچنین یک کابل ارتباطی بین قسمت بالایی و مادربرد وجود دارد که در صورت آسیب یا قطع شدن آن، تاچ از کار می افتد. اگر تاچ گوشی شما کار نمی کند، ابتدا باید تنظیمات را بررسی کنید. گاهی اوقات مشکل با تعمیرات نرم افزاری حل می شود. اما به دلیل اتصال تاچ و نمایشگر برای تعمیر یا تعویض تاچ نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ می باشد.
ال سی دی موبایل سامسونگ
LCD یا نور پس زمینه مهم ترین قسمت نمایشگر است که در زیر لمس قرار می گیرد. به طور کلی صفحه نمایش گوشی های هوشمند به دو بخش کلی صفحه نمایش کریستال مایع و نور پس زمینه تقسیم می شوند. لایه شیشه ای محتوا را روی صفحه نمایش پخش می کند و در اکثر مدل ها به لمس متصل می شود. آسیب دیدگی صفحه نمایش معمولا از نوعی است که قابل تعمیر نیست. اما با توجه به شدت و نوع آسیب، تعمیرکار تصمیم به تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ می گیرد و بهترین راه حل را انتخاب و اجرا می کند.
نور پس زمینه
جزء دیگر LCD است که به صورت لایه ای متشکل از چندین چراغ ساخته شده است. این لایه دقیقا زیر ال سی دی گوشی قرار دارد و هیچ واسطه ای بین ال سی دی و این لایه وجود ندارد. به همین دلیل در اکثر موارد خرابی و آسیب دیدگی صفحه نمایش، نور پس زمینه نیز آسیب دیده و باید تعمیر یا تعویض شود.
قاب LCD
در نهایت تمامی اجزای ال سی دی موبایل در یک قاب قرار می گیرند. قاب LCD در واقع یک قاب نگهدارنده است که لایه شیشه، لمسی، ال سی دی و نور پس زمینه روی آن فشرده می شود.
تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ
علائم خرابی قطعات صفحه نمایش موبایل سامسونگ
تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ یا هر برند دیگری به معنای تعمیر یا تعویض قطعات این قطعه می باشد. اما چگونه می توان متوجه شد که این قطعات آسیب دیده اند؟ علائم خرابی هر قسمت از صفحه نمایش موبایل را در این قسمت معرفی می کنیم:
علائم آسیب دیدن شیشه LCD موبایل سامسونگ
تشخیص آسیب و شکستگی شیشه آسان است. وقتی گوشی ضربه می زند و صفحه نمایش می شکند، در بیشتر موارد این شیشه است که شکسته می شود. اما یک مرز بسیار مهم وجود دارد که می تواند شما را از هزینه های سنگین تعویض ال سی دی نجات دهد. آن حاشیه تابع لمس است. اگر دیدید تاچ کار می کند نیازی به تعویض صفحه نمایش نیست و کافی است گلس گوشی سامسونگ را عوض کنید. اما امان از روزی که صفحه پر از ترک و شکستگی است و تاچ کار نمی کند! این بدان معناست که ال سی دی خراب است و باید آن را با ال سی دی جدید تعویض کنید.
علائم خرابی گوشی تاچ سامسونگ
اگر دستورات لمسی در گوشی اجرا نمی شود یا در این قسمت ایراداتی وجود دارد ممکن است به دلیل مشکل نرم افزاری باشد یا تاچ و ال سی دی آسیب دیده باشد. تعمیرکاران قبل از تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ تنظیمات لمسی را بررسی می کنند. گاهی اوقات با یک سری اقدامات نرم افزاری مشکل حل می شود و نیازی به تعمیر و تعویض قطعات نیست. اگر مشکل نرم افزاری نیست، تاچ باید تعمیر شود. تاچ و ال سی دی به یکدیگر متصل هستند و به همین دلیل باید نمایشگر به طور کامل تعویض شود.
علائم آسیب ال سی دی موبایل سامسونگ
صفحه نمایش سیاه
یکی از نشانه هایی که به شما هشدار می دهد زمان تعمیر و تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ فرا رسیده است، سیاه شدن صفحه و روشن نشدن گوشی است. ضربه زدن، فشار زیاد به گوشی و خیس شدن موبایل باعث بروز چنین شرایطی می شود. از این وضعیت به عنوان سوزاندن صفحه نمایش یاد می شود و تنها راه حل تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ است که گران است.
لمس کار نمی کند
گاهی اوقات گوشی پس از ضربه زدن روشن می شود، اما لمس کار نمی کند. در این حالت تاچ آسیب دیده و باید تعمیر شود. در قسمت های قبل اشاره کردیم که در این شرایط صفحه نمایش لمسی به تنهایی قابل تعمیر و یا تعویض نیست و باید ال سی دی گوشی سامسونگ را تعمیر و تعویض کرد.
قسمتی از صفحه سیاه می شود
اگر ضربه قوی نباشد، تنها بخشی از صفحه ممکن است سیاه شود. یعنی صفحه روشن می شود اما نصف آن سیاه است و محتوا به طور کامل نمایش داده نمی شود. در این شرایط نیاز به تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ می باشد.
سوسو زدن صفحه نمایش
در صورت روشن شدن گوشی و سوسو زدن صفحه، لازم است تاچ و ال سی دی کاملا تعویض شود. البته سوسو زدن تصویر ممکن است به عوامل دیگری از جمله به هم ریختن تنظیمات نور و ... مربوط باشد اما اگر این مشکل پس از ضربه زدن به موبایل پیش آمد باید ال سی دی گوشی سامسونگ را تعمیر و تعویض کنید.
نکات مهم در تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ
قبل از تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی موبایل سامسونگ باید به سخت افزاری یا نرم افزاری بودن مشکل توجه کنیم. انجام خواهد داد
اما اگر مشکل سخت افزاری باشد و صفحه LCD از بین رفته باشد، تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ ضروری است. مشکلاتی که ممکن است در ال سی دی گوشی پیش بیاید عبارتند از: گرم شدن ال سی دی، کاهش سرعت گوشی، کار نکردن تاچ پد ال سی دی، نفوذ مایعات به ال سی دی و کم نور یا کمرنگ شدن نور نمایشگر. …
تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ
ال سی دی قطعه حساسی است و کوچکترین بی احتیاطی در مراقبت از آن ممکن است مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند. در بسیاری از موارد امکان تعمیر ال سی دی وجود ندارد و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ باید توسط مهندسان و متخصصان انجام شود. زیرا بی دقتی در تعویض ال سی دی باعث آسیب به سایر قسمت های گوشی می شود. تکنسین های مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ بر این باورند که تنها دو راه برای تعمیر این قطعه وجود دارد.
شکستن شیشه ال سی دی و تعویض آن
اگر شیشه روی LCD (شیشه بیرونی) شکسته باشد. در این حالت به خود ال سی دی آسیبی وارد نمی شود، گوشی تصویر دارد و صفحه لمسی به خوبی کار می کند. به همین دلیل تنها با تعویض گلس می توان LCD را به حالت اولیه بازگرداند.
نحوه تعویض صفحه نمایش لمسی موبایل سامسونگ
اگر آسیب دیدگی ال سی دی گوشی سامسونگ به دلیل آسیب جدی به این قطعه باشد، دیگر امکان تعمیر آن وجود ندارد و باید ال سی دی تعویض شود. نکته بسیار مهمی که در تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ باید به آن توجه کرد این است که استفاده از قطعه اصلی به جای ال سی دی از کار افتاده است. با توجه به هزینه بالای این کار برای کاربر، در صورتی که ال سی دی تعویض شده اصل نباشد و کیفیت لازم را نداشته باشد، آسیب جدی به دستگاه وارد می شود. اما نگران نباشید؛ در مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ مجموعه ای از ال سی دی های فابریک و اورجینال وجود دارد که برای تعویض این قطعه استفاده می شود.
با استفاده از دستگاه لمینت
برای تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ از دستگاه لمینت استفاده می شود. اجزای این دستگاه شامل: سیستم کنترل ال سی دی، فن رادیاتور، پنل لمینت، اگزوز دستی، درب اتوکلاو، فیلتر آب، کانکتور برق، شیر بازشو اضطراری، کمپرسور و پاور می باشد. این دستگاه امکان تعویض هرچه بهتر شیشه ال سی دی و بر همین اساس تعمیر کیفی ال سی دی گوشی سامسونگ را برای متخصصان این مرکز فراهم می کند.

مطالب مرتبط: تعمیرمانیتور 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.